Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες, με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζουμε στο Εργαστήριο Τηλεκπαίδευσης του Τμήματος Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας! Βρισκόμαστε πάντα στη διάθεσή σας και μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας μέσω της σελίδας "Επικοινωνία". Ευχαριστούμε!

Πώς μπορώ να γίνω καλός δάσκαλος;

Πολλές φορές αναρωτιόμαστε στο ξεκίνημά μας ως εκπαιδευτικοί πώς θα καταφέρουμε να γίνουμε καλοί δάσκαλοι. Τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει έναν εκπαιδευτικό καλό; Πώς μπορώ να γίνω ένας καλός εκπαιδευτικός; Θα καταφέρω να βοηθήσω τους μαθητές μου; Είναι αρκετό να γνωρίζω πολύ καλά το αντικείμενο της διδασκαλίας μου; Αυτά και άλλα πολλά είναι τα ερωτήματα που έχει κάθε εκπαιδευτικός στο ξεκίνημά του.

Είναι γνωστό ότι το έργο του δασκάλου είναι πολυδιάστατο και απαιτεί προσόντα και δεξιότητες. Επομένως, δύσκολα θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε έναν εκπαιδευτικό καλό απλά και μόνο επειδή γνωρίζει καλά το αντικείμενο της διδασκαλίας του. Ένας εκπαιδευτικός πρέπει να έχει γνώσεις, θέληση, όρεξη, μεταδοτικότητα και κατανόηση.

Στην εποχή μας η επιστημονική και τεχνολογική πρόοδος εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και χρειάζεται δημιουργικά άτομα. Αυτό μπορεί να συμβεί μέσα από τη δημιουργική και παραγωγική σκέψη. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να καλλιεργήσει και να αναπτύξει τις ικανότητες των μαθητών του. Πιο συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός μέσα από τη διδασκαλία του πρέπει να διδάξει στους μαθητές του να σκέφτονται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Επίσης, να τους προσφέρει πολλά παραδείγματα και ασκήσεις, έτσι ώστε να τους δώσει στη συνέχεια τη δυνατότητα να εκφραστούν ελεύθερα.

Σημαντικό ρόλο παίζει η παιδοψυχολογία, μέσα από την οποία ο εκπαιδευτικός προσπαθεί να βοηθήσει και να χειριστεί τα παιδιά ανάλογα με τα προβλήματα και τις αδυναμίες που μπορεί να παρουσιάσουν, αλλά και να τα καθοδηγήσει στον δημιουργικό και παραγωγικό τρόπο σκέψης.

Εκπαιδευτικός λοιπόν «δεν είναι αυτός που μας μαθαίνει τι να σκεφτόμαστε, αλλά αυτός που μας δείχνει πώς να σκεφτόμαστε», όπως έχει επισημάνει η ανθρωπολόγος Μάργκαρετ Μίντ. Ο παιδαγωγός με τη γνώση της παιδαγωγικής ψυχολογίας μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα τη συμπεριφορά των μαθητών του, να κατανοήσει τις ανάγκες τους και να ενδυναμώσει τις παιδικές τους προσωπικότητες. Έτσι, μέσα από διάφορες μεθόδους διδασκαλίας μπορεί να δώσει στο μαθητή τη δυνατότητα να αναπτύξει τη δημιουργική του σκέψη…

(Από τη ραδιοφωνική μας εκπομπή «Better Call the Teacher._» / 23-12-2016 (https://goo.gl/pFFhhd).

Κοινοποίηση:

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.