Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες, με μεγάλη χαρά σας καλωσορίζουμε στο Εργαστήριο Τηλεκπαίδευσης του Τμήματος Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας! Βρισκόμαστε πάντα στη διάθεσή σας και μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας μέσω της σελίδας "Επικοινωνία". Ευχαριστούμε!

Μαθησιακές δυσκολίες: Συμβουλές στους δασκάλους *

Έχοντας ως στόχο τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού έργου κατά τη διάρκεια του μαθήματος αλλά και τη δημιουργία μιας εποικοδομητικής εκπαιδευτικής σχέσης με το παιδί που έχει μαθησιακές δυσκολίες, προτείνουμε στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα εξής:
– Είναι χρήσιμο να μην επιμένετε όταν κάτι δεν είναι κατανοητό.
– Τοποθέτηση στο πρώτο θρανίο/κοντά στην έδρα μακριά από τα παράθυρα και τους διαδρόμους για να ελαχιστοποιηθούν οι οπτικές και ακουστικές αποσπάσεις της προσοχής.
– Καθαρή γραφή στον πίνακα.
– Επιείκεια στην εξέταση.
– Μπορείτε να αναθέτετε πρακτικές εργασίες – π.χ. να βοηθάει τον καθηγητή (σβήσιμο του πίνακα κ.α). Έτσι, προλαβαίνετε την υπερκινητικότητα του παιδιού.
– Ενθάρρυνση και επιβράβευση της προσπάθειας.
– Θετική ενίσχυση με επιβράβευση κάθε φορά που προσπαθεί να συνεργαστεί ή που υπακούει στους κανόνες συμπεριφοράς της τάξης.
– Ενθάρρυνση ανταλλαγής τηλεφώνων με συμμαθητές.
– Προσπαθείτε να μιλάτε σταθερά και καθαρά με χρωματισμούς.
– Ενθάρρυνση συμμετοχής του παιδιού στην ομάδα.
– Συχνή επαναφορά της προσοχής κατά την παράδοση μαθήματος με διακριτικό τρόπο (χτυπάμε το θρανίο του ή αλλάζουμε χρωματισμό στη φωνή μας όταν στεκόμαστε δίπλα του).
– Καλό είναι να μην επιτρέπετε τα άλλα παιδιά να επιπλήττουν ή να διορθώνουν.
– Στην ορθογραφία εάν διορθώνετε, να υπογραμμίζετε μια σειρά ορθογραφικών λαθών, π.χ. μόνο θεματικά ή μόνο καταληκτικά, μόνο αντιστροφές, μόνο κακογραφία, κλπ.
– Προσπαθήστε να μην σχολιάζετε τα λάθη ενός παιδιού δημόσια μέσα στην τάξη.
– Στα θεωρητικά μαθήματα μπορείτε να παρέχετε μια περίληψη, βασικές έννοιες και ένα ουσιαστικό λεξιλόγιο πριν από το μάθημα ή την παρουσίαση θέματος. Ζητήστε από το παιδί να εξασκηθεί σε αυτό τον τρόπο. Επαναλάβετε, όσο μπορείτε, την ίδια διαδικασία.
– Όσο μπορείτε, αναπτύξτε την παράδοση του μαθήματος με ερωτήσεις διερευνητικές. Με τον ίδιο τρόπο να γίνεται και η εξέταση του μαθήματος.
– Όσο μπορείτε, προσπαθείτε να διαμορφώνετε οπτικά σχεδιαγράμματα και μοιράστε τα στα παιδιά για να τα έχουν μπροστά τους.
Εύχομαι σε όλους τους καθηγητές «Καλή σχολική χρονιά!» με πρωταρχικό στόχο την δημιουργία μιας σχέσης αγάπης, συνεργασίας, κατανόησης και αλληλοσεβασμού μεταξύ εσάς και των μαθητών σας. Λάβετε υπόψιν σας πάντα, πως κυρίως αυτά τα στοιχεία προάγουν την αληθινή παιδεία.
_________________________________
* Γράφει η ψυχολόγος κ. Χρύσα Βαλαμουτοπούλου (psixoperpatimata.blogspot.gr).

Κοινοποίηση:

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.