Το Εργαστήριο

Κοινοποίηση:

Το Εργαστήριο Τηλεκπαίδευσης δημιουργήθηκε το 2014, αμέσως μετά την παραχώρηση της αιγίδας του Τμήματος Πληροφορικής στο Πρόγραμμα “My name is Teacher” και την έναρξη του ερευνητικού έργου, με πρωτοβουλία των Καθηγητών κ.κ. Γεωργίου Σταμούλη και Διονυσίου Βαβουγυιού, Προέδρου και Αντιπροέδρου του Τμήματος αντίστοιχα, οι οποίοι αντιλήφθηκαν τη δυναμική του εγχειρήματος και την άμεση συμβατότητα του έργου με την ιδρυτική αποστολή και τους στόχους του Τμήματος. Αμέσως άρχισε η στελέχωση του Εργαστηρίου και η δημιουργία της ερευνητικής ομάδας, αποτελούμενης από υποψήφιους διδάκτορες και μεταπτυχιακούς φοιτητές, και καθορίστηκαν και οι κατευθύνσεις του ερευνητικού έργου, οριζόμενες αρχικά ως Εκπαίδευση, Τηλεκπαίδευση και Διδακτική, πληροφορίες για τις οποίες μπορείτε να βρείτε στις επιμέρους ομότιτλες ιστοσελίδες του Εργαστηρίου.

Με την έναρξη του 2015 δρομολογήθηκε η παρουσία του Εργαστηρίου σε Ημερίδες και Συνέδρια για την προβολή του έργου, όπου και έτυχε θερμής υποδοχής ως καινοτόμο εκπαιδευτικό εγχείρημα. Το καλοκαίρι του 2015 αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε για πρώτη φορά τα σεμινάρια διδακτικής της Έκθεσης για φιλολόγους σε τρεις δωρεάν διαλέξεις 6 ωρών σε Αθήνα και Λαμία, όπου και είχαμε την ευκαιρία να ενημερώσουμε τους συναδέλφους για το έργο που προωθούμε στο χώρο της εκπαίδευσης και να επιδείξουμε το μοντέλο που πρεσβεύουμε για τη διδασκαλία της Έκθεσης.

Εκτός από τα προχωρημένα μοντέλα διδακτικής, το Εργαστήριο επενδύει ερευνητικά και στην εξέλιξη εργαλείων τηλεκπαίδευσης (σύγχρονης και ασύγχρονης) με έμφαση στη διδακτική τους φιλοσοφία. Συγκεκριμένα, εξελίσσει πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, εργαλεία τηλεδιάσκεψης/εικονικής τάξης σε πραγματικό χρόνο, καθώς και βοηθητικά μικροεργαλεία τηλεσυνεργασίας, κατάλληλα για τη δημιουργία ηλεκτρονικών περιβαλλόντων εκπαίδευσης είτε αποκλειστικά από απόσταση είτε συμπληρωματικά.

Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά επιλεγμένες δράσεις του Εργαστηρίου Τηλεκπαίδευσης σε όλα τα πεδία των επιστημονικών και ερευνητικών ενδιαφερόντων της ερευνητικής ομάδας:

  • Συνέχιση της διδασκαλίας δυο μαθημάτων του πρώτου έτους και ενός μαθήματος του τέταρτου έτους του Τμήματος Πληροφορικής κατά το πρότυπο και τη φιλοσοφία του Προγράμματος σε φυσικό και ηλεκτρονικό περιβάλλον.
  • Δημιουργία -κατά το πρότυπο του My name is Teacher- ηλεκτρονικού περιβάλλοντος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών μέσω video με την επωνυμία «Teacher’s place – Ανάπτυξη μοντέλων διδακτικής, Συμβουλευτική«, όπου αναπτύξαμε τη νέα σειρά video 4Teachers με θέματα διδακτικής, γλώσσας, ποιότητας διδασκαλίας, αξιολόγησης εγχειριδίων, κλπ.
  • Ενίσχυση της ερευνητικής ομάδας με νέους συνεργάτες (μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες) και ανάθεση ερευνητικών εργασιών σε αυτούς με θέματα προερχόμενα από πτυχές του Προγράμματος.
  • Δημιουργία ομάδας για την Επικοινωνία του Προγράμματος με τα ΜΜΕ και γενικότερα τη διαχείριση των επαφών του.
  • Συνέχιση επαφών με την ακαδημαϊκή κοινότητα και την αγορά για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και προγραμματισμό συνεργασιών.
  • Παρουσία με σχετική εισήγηση με θέμα “Εργαστήριο Τηλεκπαίδευσης Τμήματος Πληροφορικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Παρουσίαση επιστημονικού και ερευνητικού έργου – Το Πρόγραμμα My name is Teacher” στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο ”Προγράμματα Σπουδών – Σχολικά εγχειρίδια: Από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον”, που συνδιοργανώθηκε από το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος και το PIERCE – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος στις 4, 5, 6 Μαρτίου 2016 στην Αθήνα.
  • Επιμόρφωση των φιλολόγων του PIERCE – Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος στο μάθημα της Έκθεσης δωρεάν μετά από πρόσκληση.
  • Διοργάνωση -σε συνεργασία με το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας– των παρακάτω τριών Προγραμμάτων Κατάρτισης: α) Πρόγραμμα Κατάρτισης (12 εβδομάδων από απόσταση) με τίτλο «Διδακτική-Μεθοδολογία της Έκθεσης (σε ηλεκτρονικό περιβάλλον). β) Πρόγραμμα Κατάρτισης (12 εβδομάδων) με τίτλο «Διδασκαλία από απόσταση με χρήση εργαλείων τηλεκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων». γ) Ημερίδα με τίτλο «Ημερίδες Διδακτικής της Έκθεσης / Νεοελληνικής Γλώσσας για φιλολόγους», τα οποία υλοποιούμε από το 2015-2016. Ειδικά για το Πρόγραμμα των Ημερίδων, αυτό παρουσιάζεται -ανάλογα με τη ζήτηση- σε διάφορες πόλεις της χώρας με διαλέξεις 6 ωρών και επίσης προσφέρεται σε συναδέλφους της Β’βάθμιας του δημοσίου Γυμνασίου και Λυκείου, μετά από πρόσκληση των κατά τόπους συνδέσμων τους.
  • Από το 2015 προσφέρουμε στο Δήμο Ηλιούπολης Αττικής το «Καινοτόμο Πρόγραμμα διδασκαλίας της Έκθεσης για το Λύκειο και τις Πανελλαδικές» ως μια δωρεάν παροχή προς τους μαθητές, ενώ πρόθεσή μας είναι να το εφαρμόσουμε και σε άλλους δήμους και φορείς.
  • Έναρξη της διαδικτυακής παρουσίας του μοντέλου Διδακτική Φιλολογικών Μαθημάτων, που υιοθετεί και προωθεί το Εργαστήριο στο πεδίο της Διδακτικής, αλλά και του πλαισίου εργασίας “Φιλολογικά Δρώμενα”, σχετικού με μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία, ψυχολογία μαθητή και ειδικά υποψηφίου, επαγγελματικό προσανατολισμό, κ.α., όπως τα αντιμετωπίζουμε στην τάξη, με τη δημιουργία ιστότοπων σε δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
  • Συνέχιση της εβδομαδιαίας ραδιοφωνικής μας εκπομπήςBetter Call the Teacher._” στο διαδικτυακό ραδιόφωνο Sunshine Web Radio του Δήμου Ηλιούπολης Αττικής, όπου παρουσιάζουμε θέματα εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος.
  • Έναρξη από τον Οκτώβριο 2016 της εβδομαδιαίας τηλεοπτικής μας εκπομπής «Η ώρα του Δασκάλου» στον τηλεοπτικό σταθμό STAR Κεντρικής Ελλάδας, το COSMOTEtv και φυσικά το Διαδίκτυο, όπου ασχολούμαστε με το μάθημα της Έκθεσης στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές για τον εκπαιδευτικό και το μαθητή.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ

Ανοιχτά live μαθήματα Έκθεσης / Web TV